معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خبر داد

بهسازی و استانداردسازی محور کمربندی جنوبی شیراز

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز از بهسازی و استانداردسازی محور کمربندی جنوبی شیراز حدفاصل پلیس راه شیراز- اصفهان تا پلیس راه شیراز - پل فسا خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس حسین آرگیو در گفت و گو با خبرنگار روزنامه «تماشا» اظهار کرد: اصلاح و استانداردسازی دوربرگردان ها، تعریض مسیرهای رفت و برگشت و احداث تقاطعات غیر همسطح با هدف ارتقای ایمنی از جمله این اقدامات خواهد بود.
وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه ای مقرر است شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی فارس هر کدام سه تقاطع غیر همسطح بر روی محور کمربندی احداث نمایند، گفت: در حال حاضر شهرداری شیراز در حال انجام عملیات اجرایی سه تقاطع غیرهمسطح در کمربندی جنوبی است. 
معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه براساس قانون اداره برق موظف به تأمین روشنایی محور کمربندی است، اظهار کرد: علی‌رغم تعهدات و قول‌های مکرر مسئولین اداره برق در جلسات مختلف، هنوز هم شاهد اقدام جدی در جهت تأمین روشنایی محور کمربندی نیستیم و این در حالی است که شهرداری شیراز تیرهای برق و کنتورهای مربوطه را نیز خریداری نموده است.
مهندس آرگیو با بیان اینکه آزادراه شیراز- اصفهان به احتمال زیاد اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در شرایط فعلی نیز محور سپیدان جوابگوی تردد بی‌شمار خودروها نیست و با افتتاح این آزادراه با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم بود. بنابراین در جهت رفع این مشکل طرح مطالعاتی دو بزرگراه در دو طرف محور سپیدان هر کدام به طول 20 کیلومتر از آزادراه تا بزرگراه حسینی الهاشمی و محلاتی در دست اجرا است که پس از طی مراحل قانونی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه شهرداری شیراز با اداره راه و شهرسازی احداث 8 کیلومتر از 20 کیلومتر بزرگراه جنوبی از تقاطع قلات تا بزرگراه حسینی الهاشمی بر عهده شهرداری است، افزود: احداث بزرگراه 20 کیلومتری شمالی از بزرگراه محلاتی تا آزادراه بر عهده شهرداری است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز بیان کرد: کمربندی جدید شیراز از دوراهی قلات تا پلیس راه پل فسا به طول 85 کیلومتردر حال مطالعه است که با احداث آن توسط وزارت راه و شهرسازی مشکلات ترافیکی در آن محور به طور کامل حل خواهد شد.
مهندس آرگیو با بیان اینکه در جهت تکمیل رینگ‌های درون شهری نیاز به احداث تقاطع غیرهمسطح احساس نمی شود، گفت: اما در رینگ‌های بیرونی با توجه به سرعت زیاد خودروها نیاز به احداث تقاطعات غیر همسطح ضروری است که در همین راستا شهرداری علی‌رغم مشکلات اقتصادی تمام تلاش خود را در جهت تکمیل رینگ‌های پیرامونی به کار خواهد بست که در حال حاضر نیز در حال اجرای 5 تقاطع غیر همسطح هستیم. 
وی با بیان اینکه برای تکمیل رینگ پیرامونی 5 بزرگراه نیز در دست احداث یا مطالعه است، افزود: بزرگراه مهدیه به طول 2/2 کیلومتر از تقاطع رودکی تا تقاطع مهدیه با 55 درصد پیشرفت فیزیکی، بزرگراه گل بهار حدفاصل باغ فدک در بلوار امیرکبیر تا رودخانه چنارراهدار به طول هشت و نیم کیلومتر تا تقاطع نواب صفوی، دو بزرگراه به طول هر کدام 20 کیلومتر در دو طرف محور سپیدان و بزرگراه مولوی حدفاصل بولوار خلیج فارس تا میدان نصر به طول چهار و نیم کیلومتر در دست احداث است.
معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز تملک اراضی مورد مسیر را بزرگترین مشکل در اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: در برخی موارد برای تملک چند قطعه زمین دو یا سه برابر اجرای پروژه هزینه می‌کنیم. جابه‌جایی تأسیسات آب، برق، گاز و فیبر نوری نیز هزینه زیادی را بر روی دست ما می‌گذارد.
مهندس آرگیو با بیان اینکه حفظ درختان شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: در اجرای پروژه‌ها هیچ درختی قطع نمی گردد بلکه با رعایت اصول فنی اقدام به جابجایی می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه 500 پروژه ریز و درشت در تمام نقاط مختلف شهر در حال اجرا است، گفت: این پروژه‌ها بر اساس برنامه زمانبندی شده در مناسبت‌های مختلف مورد بهره برداری قرار می‌گیرند ضمن اینکه در افتتاح پروژه‌ها به دنبال کارهای نمایشی نیستیم و هر قسمت از پروژه که قابل افتتاح باشد را زیر بار ترافیک خواهیم برد.
مهندس آرگیو با بیان اینکه در جهت رفاه بیشتر حال شهروندان تا جایی که امکان داشته باشد فضای کارگاهی پروژه‌ها را کوچک می‌نماییم، اظهار کرد: تعداد زیادی پروژه فرهنگی، ورزشی، رفاهی و خدماتی در دستور کار شهرداری قرار دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به میزان هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی افتتاح نماییم.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما اجرای پروژه‌های انسان محور در شهر شیراز است، افزود: محور پیاده‌راهی عرفان از دروازه قرآن تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) و نهایتاً تا قبرستان دارالسلام از جمله آنان است.
معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه طرح پل و گذر علی ابن حمزه (ع) در دست مطالعه مجدد قرار دارد، اظهار کرد: بازآفرینی و ساماندهی محور زندیه نیز به صورت پیاده راهی در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه تبدیل محوطه‌های اطراف اماکن تاریخی به محوطه‌های پیاده راهی مورد توجه ما است و در تلاش هستیم تا خیابان حافظیه به طور کامل به پیاده راه تبدیل شود.
وی در ادامه از افتتاح فاز اول تقاطع غیر همسطح رودکی خبر داد و گفت: با افتتاح فاز اول این تقاطع خیابان ایمان جنوبی(همت) به امیرکبیر متصل می‌شود.
مهندس آرگیو افزود: در دهه فجر نیز تقاطع غیر همسطح امیرکبیر-مطهری به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه تجهیز و طراحی مجدد پارک 580 هکتاری دراک در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: چندین پروژه عمرانی تأثیرگذار نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه اجرای طرح محدوده ترافیک می‌تواند ترافیک هسته مرکزی شهر را ساماندهی و کاهش دهد، گفت: یکی از مشکلات سد راه اجرای این طرح کمبود پارکینگ در محیط پیرامونی محدوده ترافیک بود که برای رفع این مشکل چندین پارکینگ طبقاتی در محیط پیرامون محدوده ترافیک احداث شده است.
مهندس آرگیو با اشاره به این که شفاف سازی در تمام قراردادهای عمرانی همواره مورد توجه ما قرار دارد، افزود: در همین راستا تمام قراردادهای منعقد شده در پایگاه اطلاع رسانی معاونت عمرانی قابل مشاهده است.
 


۱۳۹۷/۰۴/۱۷
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز
تعداد بازدیدها : ۲۷۵
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید
sss

بارگذاری و بروزرسانی محتوا : اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز