آغاز عملیات اجرایی توسعه شمال شرقی خط ۲ مترو و رونمایی از پروژه‌های حمل‌ونقل مسافر، هوشمندسازی و مطالعاتی شهرداری شیراز

شهردار شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم خط ٢ قطار شهری شیراز گفت: توسعه شمال شرقی خط ٢ مترو شیراز از امروز به سمت ایستگاه کلبه سعدی و پس از آن ایستگاه فضیلت آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در آیین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم خط ٢ قطار شهری شیراز بیان کرد: توسعه شمال شرقی خط ٢ مترو شیراز از امروز به سمت ایستگاه کلبه سعدی و پس‌ازآن ایستگاه فضیلت آغاز می‌شود.

او بابیان اینکه دستگاه TBM در خط ٢ مترو این کلان‌شهر از میدان قهرمانان در میانرود به ایستگاه آزادی رسیده است، افزود: پیشرفت این خط تا ایستگاه آزادی مرهون تلاش شهرداران، شوراها، دولت‌ها و استانداران، پیمانکاران و عوامل اجرایی است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: فاز اول خط ٢ مترو شیراز در دهه فجر امسال از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین (ع) به طول 10 کیلومتر و ٣ ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی بابیان اینکه از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی نیز عملیات باقیمانده زیادی وجود دارد، گفت: در فاز دو خط ٢ مترو نیز 5 ایستگاه از میدان آزادی تا فضیلت طراحی‌شده است.

او ارزش این پروژه را بیش از ٦٢ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) قول مساعد داده که در بازه زمانی ٣٠ ماهه ایستگاه‌های باقیمانده را به اتمام برساند.

مقام ارشد شهری شیراز همچنین بابیان اینکه ساخت هر کیلومتر و ساخت ایستگاه مترو خط یک شیراز ١٠٠ میلیارد تومان هزینه داشت اما امروز به بیش از ١٢٠٠ میلیارد تومان رسیده است، گفت: کمک دولت امروز منوط به فروش و انتشار اوراق مشارکت به‌صورت سهم ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی شهرداری شده است.

اسدی خطاب به تعدادی از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی که در این مراسم حضور داشتند، تأکید کرد: در بودجه سال آینده فروش و انتشار اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها به‌ویژه در بخش مترو و خرید اتوبوس و ناوگان فرسوده با تعهد ۵۰ درصدی سهم دولت اعمال شود.

او همچنین بابیان اینکه برای پیشرفت شیراز امروز همه اختلاف‌سلیقه را کنار گذاشته‌ایم، افزود: طی یک توافق با شورا و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) توسعه مترو را به جد دنبال می‌کنیم.

اسدی بابیان اینکه امروز در شهر شیراز تمام موضوعات را کنار گذاشته‌ایم، اضافه کرد: روز ۲۶ آذرماه مصادف با روز ملی حمل‌ونقل است و این تعهد را متقبل می‌شویم که ظرف ۳۰ ماه آینده پروژه خط دو مترو از میدان قهرمانان تا میدان کلبه اجرا شود.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه شهر شیراز از امروز به بعد تغییر بسیار بزرگی در حوزه شهری خواهد داشت، گفت: عملیات اجرایی ساختمان پلاک گذاری شماره ۲ شیراز باهدف حذف ترافیک مرکز تعویض پلاک در غرب شیراز و افرایش رضایت‌مندی شهروندان بااعتباری بالغ‌بر ۳۹ میلیارد ریال و رونمایی از ۲۴ دستگاه اتوبوس جدید بااعتباری ۱۲۰۰ میلیارد ریال و رونمایی از ۸ پروژه هوشمند سازی، مطالعاتی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بااعتباری بالغ‌بر ۱۴۶۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مورد افتتاح و بهره‌برداری هم‌زمان با هفته حمل‌ونقل است.

اسدی در پایان اعلام کرد: طی دو ماه گذشته ۱۴۶ پروژه به ارزش ٩هزار و ٣٨٣ میلیارد ریال در شیراز کلنگ زنی و به بهره‌برداری رسیدند.
 
استاندار فارس نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از فعالان عرصه حمل‌ونقل، بیان کرد: مردم ساکن کلان‌شهر شیراز همیشه جزو انسان‌های فهیم و بامعرفت هستند و مطالبه آن‌ها متناسب با مؤلفه‌هایی چون شهر پایتخت فرهنگی، ادبی، زیبایی، محیط‌زیست و ...است.
 
محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه حرکاتی چون تلاش مجدانه برای بهره‌برداری از خطوط مترو نشان از روحیه جهاد و سازندگی دارد، افزود: البته نباید تنها به دو خط اکتفا کرد و توقع ما این است که دسترسی به حرم احمد بن موسی (ع) و شهرک گلستان و صدرا هم از طریق خط مترو پیش‌بینی شود که البته قرارگاه خاتم‌الانبیاء این قول را تا کلنگ زنی به سمت حرم شاه‌چراغ (ع) هم در آینده‌ای نزدیک آغاز کند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم با اشاره به تأثیرات بسیار خوب حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: از نمایندگان مجلس تقاضا دارم اگر منابعی که ما و شما می‌دانیم به این خط تزریق شود، بر اساس پیش‌بینی ۳۰ ماهه که برای ساخت این پروژه شده است عدد دست‌یافتنی است و این اتفاق یقیناً رخ خواهد داد.

مهدی طاهری بابیان اینکه از شهردار شیراز درخواست دارم تا سازمان حمل‌ونقل ریلی به دو سازمان تفکیک شود، افزود: تفکیک این دو سازمان باید انجام شود تا یک سازمان برای اجرا و یک سازمان برای بهره‌برداری باشد.
 
ابراهیم عزیزی در آیین آغاز عملیات اجرایی توسعه شمال شرقی خط دو مترو عنوان کرد: به حوزه حمل‌ونقل می‌توان دو نگاه داشت که یک نگاه در جهت برآورده کردن نیازهای حوزه حمل‌ونقل است که بستری برای توسعه این بخش است که در حوزه اجرایی کار درست و سزاواری است؛ اما معتقدیم که حمل‌ونقل یک حوزه حاکمیتی، مهم و سرنوشت‌ساز در معادلات اجتماعی و حتی امنیتی است.

او افزود: بسیاری از نظامات سیاسی حمل‌ونقل را حوزه مهم و تأثیرگذار در تعریف امنیت و رضایتمندی مردم می‌دانند و معتقدم باید این بخش را با این نگاه دنبال کنیم تا رویکرد همه‌جانبه به حوزه حمل‌ونقل بتواند بخش اعظمی از رضایتمندی مردم را در نظام سیاسی فراهم کند.
عزیزی با اشاره به جریان اغتشاشات اخیر که یکی از حوزه‌های مورد تأکید عناصر ضدانقلاب به حوزه حمل‌ونقل سوق داده‌شده بود، گفت: با توجه به این موضوع اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و با رویکرد هوشمندانه و قاطع این اقدام خنثی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تأکیددارم که این حرکت بی‌نظیر در آینده توسعه‌یافته، یک رویکردی حاکمیتی به همه اجزای نظام در حوزه‌های تقلیلی، اجرایی و همه سازمان‌هایی است که ذی مدخل هستند و باید حوزه حمل‌ونقل را جدی بگیرند و به آن توجه کنند.

عزیزی ادامه داد: امروز در کلانشهر شیراز نمی‌توانیم بگوییم که یک شهر توسعه‌یافته هستیم و با توجه به اینکه بخش عظیمی از مشکلات را شاهد هستیم به‌عنوان یک شهر درحال‌توسعه یقیناً باید بپذیریم که تلاش‌های ما متکی به رشد و توسعه‌یافتگی در آینده است.

نماینده مردم شهرستان زرقان و شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه صنعت حمل‌ونقل مهم‌ترین تکیه ما باید در حوزه ریلی باشد، گفت: آسیب‌پذیری و هزینه‌ها در بخش‌های مختلف با تکیه‌بر حوزه حمل‌ونقل ریلی می‌تواند سزاوارتر باشد.

او اضافه کرد: یقیناً باید پس از ادامه و تکمیل خط ۲ و مسیرهای شرقی شیراز، عملیات اجرایی خطوط ۳ و ۴ به‌سرعت آغاز شود. چراکه عدم شروع این خطوط به معنای عدم تکمیل مسیر خطوط به‌ویژه در مسیر ایستگاه حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) است.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان خاطرنشان کرد: خط ۳ تکمیل‌کننده آزادراه شیراز اصفهان است و به یک معنا باید توسعه حمل‌ونقل ریلی را به‌عنوان یک ضرورت دنبال کنیم تا از سایر ظرفیت‌های آزادراهی و بزرگراهی و کمربندی‌های جنوبی، شمالی و شمال شرق شهر بتوان حداکثر استفاده را برد.
 
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء کشور (ص) در آیین آغاز عملیات اجرایی توسعه شمال شرقی خط ۲ قطار شهری شیراز از میدان آزادی تا میدان کلبه و فضیلت بااعتبار ۶۲ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال با اشاره به خطوط مترو در شهر شیراز گفت: محور توسعه شرقی و غربی مواصلاتی درون‌شهری شیراز حدود ۹ محور مواصلاتی مناسب وجود دارد اما در مسیر محورهای شمال به جنوب طول محور کمتر از محورهای شرقی و غربی است.

اسدالله حاجی زمانی با اشاره به خط دو مترو یک محور شمالی – جنوبی است افزود: فاز دو خط دو مترو به نقاط گردشگری شهر شیراز ادامه دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با تصمیمی که گرفته‌شده است محور شمالی و جنوبی کمک بسیار مؤثری به ترافیک و حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز خواهد داشت.
به گفته او؛ رینگ خط دو مترو کمک شایانی به جابجایی مسافر خواهد داشت چراکه به دلیل اتصال خط یک مترو به خط دو مترو در یک مسیر 40 کیلومتری جابجایی مسافر را پوشش می‌دهد.

حاج زمانی اظهار امیدواری کرد: خط ۲ مترو شیراز با تأمین منابع مالی و توانایی شهردار شیراز برای راه‌های تأمین منابع مالی شاهد بهره‌برداری در مدت‌زمان ۳۰ ماه باشیم.

او همچنین اشاره‌ای به فعالیت‌های مجموعه قرارگاه خاتم انبیا در بخش مختلف کشور در طول ۳۳ سال گذشته گفت: تاکنون این قرارگاه ساخت ۳۸ کیلومتر خطوط مترو در ۱۰ کلان‌شهر کشورها در قالب ۱۵ خط را بر عهده داشته است همچنین مسئولیت ساخت خط دو مترو را نیز بر عهده دارد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: همان‌گونه که مردم شیراز به‌درستی بارها اعلام کردند اکثر مسیرهای شهر شیراز شرقی و غربی هستند و ما در مسیرهای شمال به جنوب در شیراز دچار فقر حرکتی هستیم و خط دوم از این نظر بسیار حائز اهمیت است.

یقطین ادامه داد: به همین دلیل برای اجرای خط دوم‌ از میانرود تا آزادی 10 کیلومتر مسیر را تاکنون طی کردیم، اما چون ایستگاه میدان امام حسین (ع) تقاطع است نیاز بود قسمت‌های شرق شهر به‌ویژه قسمت‌های گردشگری حافظیه و سعدیه هم به خط یک وصل شوند، پس تصمیم گرفتیم ادامه خط دو مترو‌ به سمت سعدی را هم شروع کنیم.

او اضافه کرد: اما در کنار آن ایستگاه فضیلت هم که در برنامه نبود به این بخش از مترو اضافه شد که می‌تواند برای ورودی شیراز از خرامه و مردم سعدی نیز از طریق تونل سعدی مورداستفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی افزود: این بخش از خط ۲ دارای ۵ ایستگاه شامل ایستگاه آزادی، میدان قائم، حافظیه، کلبه سعدی و فضیلت است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های قطار شهری و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرآیند حمل‌ونقل تسهیل شده و این امر نقش مؤثری در هوای پاک دارند.

علی‌اکبر سلطانی با تبریک فرارسیدن روز حمل‌ونقل از تلاش شهرداری و حمایت‌های شورای اسلامی شهر شیراز در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد و افزود: فاز دوم مترو از میدان آزادی آغازشده و تا ایستگاه فضیلت ادامه می‌یابد و امیدواریم در مدت باقیمانده از شورای ششم تونل این مسیر به پایان رسیده و حداقل سه ایستگاه به بهره‌برداری برسد.

او افزود: مشارکت مردم با مجموعه‌های شهرداری و شورا که دارای ساختاری خودگردان هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هزینه‌های اجرای چنین پروژه‌هایی در قالب پرداخت عوارض از سوی شهروندان احصا می‌شود.

سلطانی با اشاره به این موضوع که پروژه‌های حوزه حمل نقل چندبعدی بوده و در گردشگری شهر نیز نقش مؤثری ایفا می‌کنند، اظهار داشت: تعداد 24 دستگاه اتوبوس برای پیوستن به ناوگان حمل‌ونقل عمومی به همت شهرداری شیراز و وزارت کشور تهیه‌شده است و امیدواریم تا پایان امسال شاهد تحویل 170 دستگاه اتوبوسی باشیم که در تعهد مجموعه سازمان همیاری‌های شهرداری است. در سال‌های آتی نیز 500 دستگاه اتوبوس به شریان‌های ارتباطی شیراز اضافه می‌شوند.
 
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی ساختمان مرکز تعویض پلاک شماره ۲ بیان کرد:‌ در محدوده اراضی میوه و تره‌بار در سنوات گذشته مرکز تعویض پلاک شماره ۲ فعالیت خود را آغاز کرده بود و در قالب خدمات‌رسانی نقل و انتقالات، تعویض پلاک به‌تمامی شهرستان‌های استان در قالب خودروهای سنگین، نیمه سنگین و موتورسیکلت و خودروهای عمومی خدمات‌رسانی می‌کرد.

پژمان شفیعی اظهار کرد: با توجه به مطالبات مردم، شورای شهر و تأکیدات شهردار شیراز مقرر شد تا مرکز تعویض پلاک شماره ۲ احداث شود و این مرکز توسعه یابد و در قالب یک قرارداد پیمانکاری به مبلغ 39 میلیارد ریال انجام شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری اضافه کرد: این ساختمان در قالب ۵ غرفه خدمات رسان، یک انبار پلاک است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا ۳۰۰ دستگاه خودرو به‌صورت روزانه پلاک گذاری می‌شود.

محمدتقی تذروی ناظر شورا در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز عنوان کرد: موضوع مدنظر شورا این است که مردم چه می‌خواهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: با توجه به تعداد بسیار زیاد مراجعه‌کنندگان به مرکز تعویض پلاک شماره یک که منجر به ایجاد صف‌های طولانی شده بود با تعامل و همکاری نیروی انتظامی و مجموعه راهور مرکز شماره ۲ به جهت ارائه خدمات‌رسانی مطلوب‌تر راه‌اندازی شد.

او بیان کرد: این مرکز به جهت رفع نیازهای مردم ایجاد می‌شود و امید است طی چند ماه آینده با بهره‌برداری از این مرکز از ایجاد صفوف طولانی در شماره‌گذاری جلوگیری شود.
 
آرش فرج زاده قائم‌مقام شهردار شیراز با تشکر از شورای اسلامی شهر شیراز، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور جهت احداث مرکز تعویض پلاک شماره دو اظهار امیدواری کرد: این پروژه کمتر از مدت‌زمان قرارداد با تلاش مضاعف به بهره‌برداری برسد تا گره‌ای از مشکلات شهروندان در این حوزه را رفع کند.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به فعالیت ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در کلان‌شهر شیراز عنوان کرد: با توجه به در نظر گرفتن عمر مفید ۱۰ سال برای این ناوگان نزدیک به ۵۰ درصد آن به سن فرسودگی رسیده‌اند.

هادی شه‌دوست شیرازی در آیین رونمایی از ۲۴ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تجهیز ناوگان اتوبوس درون‌شهری شیراز به سامانه بی ام اس گفت: اگرچه سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیراز جز جوان‌ترین ناوگان است اما وضعیت تا نقطه مطلوب فاصله دارد و نشان از عدم توجه به حمل‌ونقل عمومی درگذشته است.

شه‌دوست شیرازی گفت: از بخش توزیع‌شده ناوگان حمل‌ونقل عمومی سهم شهرداری شیراز از انتهای سال گذشته تاکنون ۱۴۷ دستگاه بوده است که به‌مرور درحال‌توسعه تحویل است.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری شیراز قرارگرفته است، اظهار کرد: این تعداد ناوگان اتوبوس از امروز وارد چرخه سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر شیراز می‌شود.

شه‌دوست افزود: مدل واگذاری این اتوبوس‌ها به‌صورت خرید خدمت است که شهرداری شیراز به‌عنوان پیشنهاددهنده این مدل بوده و به‌عنوان دستورالعمل در سطح کشور تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به بخش تاکسی‌رانی ضروری است و دولت باید فکر اساسی برای این ناوگان داشته باشد تصریح کرد: به دنبال خرید ۷۵ دستگاه میدل باس به‌صورت اتومات و دو درب هستیم که مراحل ابتدایی و مذاکره آن با خودروساز طی شده است.

به گفته شه‌دوست؛ همچنین ۴۵ دستگاه ون نیز خریداری‌شده است که تا پایان امسال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهر شیراز اضافه می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه حمل‌ونقل عمومی جز اولویت‌های شورا و شهردار کلان‌شهر شیراز است، تصریح کرد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را پیش‌بینی کردیم که تا سال ۱۴۰۳ به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری شیراز اضافه شود.

شه‌دوست با اشاره به تجهیز ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس‌رانی به سامانه مدیریت هوشمند (بی ام اس) گفت: این اتفاق دستاورد بزرگی است که محقق شده است و به‌عنوان دستاورد هوشمند سازی کلان‌شهر شیراز در حوزه حمل‌ونقل محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر معتقد به جهان شهر شیراز هستیم باید اداره آن به‌صورت هوشمند باشند چراکه ساماندهی شهر شیراز در بحث حمل‌ونقل به‌صورت سنتی غیرممکن شده است.

وی گفت: سخت‌افزار این سامانه در ۷۳۵ دستگاه نصب‌شده است و برای اولین بار در کشور نیز اپلیکیشن مسافر نیز با اسکن بارکد نصب‌شده در اتوبوس‌ها در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا فاصله و زمان رسیدن اتوبوس قابل رصد باشد.

شه‌دوست خاطرنشان کرد: با نصب دوربین‌ها تا پایان سال رفتار راننده و مسافران نیز قابل‌کنترل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور تلاش‌های سازنده و همکاری ارزشمندی با شهرداری شیراز داشته‌اند، یادآور شد: ۵ دستگاه خودرو به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده است تا ساماندهی و نظم و انضباط را در شهر شیراز شاهد باشیم.

شه‌دوست بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده هر منطقه شهرداری یک دستگاه از این خودروها را داشته باشد که به‌صورت هوشمند سامان‌دهی و نظم شهر داشته باشیم.

شه‌دوست در رابطه با کیف پول و پرداخت الکترونیک به تاکسی‌ها گفت: با مذاکراتی که انجام شد بخشی از کیف پول اقدام و QR کدهایی تعریف و در برخی از تاکسی‌ها نصب شد و امید است پایه و اساسی شود تا کیف پول شهرداری به‌زودی کار خود را آغاز کند.

معاون شهردار شیراز با اشاره به هوشمند سازی پارکینگ‌ها نیز عنوان کرد: این موضوع به جد پیگیری شد و در ۳ پارکینگ طبقاتی هوشمند سازی و نظارت تصویری آغازشده است.
 
مصطفی کیانی رحیمی نائب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در آیین رونمایی از ۲۴ دستگاه اتوبوس در مجموعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: این اقدام در راستایی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت گرفته است.

 به گفته او؛ افزودن ۲۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی باهدف افزایش کارایی و خدمات‌دهی به شهروندان صورت گرفته است.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین همچنین ضمن تبریک هفته حمل‌ونقل و ترافیک به متولیان امر و رانندگان ناوگان اتوبوس و تاکسی گفت: رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی سفیران فرهنگی هستند.

کیانی رحیمی با اشاره به افزودن ۲۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل و باارزش خواندن این خدمت توسط شهرداری تصریح کرد: مجموعه این اقدامات باعث افزایش سرانه رضایتمندی مردم از خدمات شورا و شهرداری می‌شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک تصریح کرد: اقدامات شورا و شهرداری نباید نقطه پایان مسیر خدمت‌رسانی باشد چراکه الزام به توسعه پایدار شهری از مسیر توجه به توسعه حمل‌ونقل عبور می‌کند.

کیانی رحیمی با تقدیر از پروژه‌های هوشمند سازی که در این آیین در بستر خدمات شهری حوزه حمل‌ونقل افتتاح شد، اظهار کرد: خدمات ارائه‌شده توسط مجموعه شورا و‌ مدیریت شهری باعث افزایش کیفیت زندگی شهروندی می‌شود.
 



۱۴۰۱/۰۹/۲۶
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز
بازدید ها : ۳۲۶
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید


پل های ارتباطی
نشانی : شیراز، خیابان شهید پیشرو، خیابان راهنمایی، ساختمان شهرداری، طبقه 7 غربی، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز
تلفن: 8 - 32229706 - 071
دورنما: 32229708 - 071
ایمیل: news@eshiraz.ir
لینک های مرتبط