شهردار شیراز:

بهترین و سریع ترین راه حل مشکل ترافیک، تقویت حمل ونقل ریلی و عمومی است

مراسم سالروز افتتاح و بهره برداری از متروی شیراز با حضور شهردار شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، به مناسبت 19 مهرماه، سالروز افتتاح و بهره برداری از متروی شیراز، شهردار، رئیس شورا و رئیس سازمان حمل ونقلی ریلی شهرداری شیراز با همراهی جمعی از مدیران شهرداری مسیر ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا ایستگاه وکیل الرعایا را با مترو طی کرده و از شهروندانی که قطار شهری را برای تردد انتخاب کرده بودند، با یک شاخه گل و یک بسته فرهنگی بهداشتی تقدیر و تجلیل شد.
مهندس سید احسان اصنافی، شهردار شیراز در این مراسم اظهار داشت: شیراز شهری است که مسیرهای طولی آن از شرق به غرب وضعیت بهتری داشته، خط مترو فعال بوده و جابجایی راحت‌تر صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: با افتتاح ابرپروژه کوهسار مهدی، وضعیت عبور و مرور بهتر خواهد شد و به ایده آل نزدیک خواهد گردید.
شهردار شیراز به ترافیک زیاد شریان های شمالی- جنوبی شهر که در حداکثر ظرفیت خود می باشد، اشاره کرد و گفت: بهترین و سریع ترین راه حل مشکل ترافیک در شیراز، تقویت حمل ونقل ریلی و عمومی می باشد.
وی با تاکید بر اهمیت حوزه حمل و نقل ریلی برای شهرداری شیراز اذعان داشت: در طی دو سه هفته اخیر چندین جلسه پیرامون خطوط مترو و پیگیری های لازم را داشته ایم.
اصنافی افزود: تلاش داریم که فاز اول خط دو مترو از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیرکبیر در میدان بسیج را در نیمه اول سال آینده به بهره برداری رسانده و بتواند در ادامه جابجایی بخشی از بار مسافر را تسهیل کند.
وی با بیان اینکه تلاش شورا و شهرداری شیراز برای پیشرفت و تسریع در پروژه های قطار شهری می باشد، عنوان کرد: رایزنی‌هایی را با دولت برای پیرامون قطار شهری داشته ایم تا خدمات مطلوبی را برای شهروندان عزیز فراهم کنیم.
اصنافی با ذکر اینکه مردم استقبال خوبی از مترو در شیراز داشته اند، گفت: فرهنگ استفاده از قطار شهری باید بیش از پیش در شهر جاافتاده و این مد حمل ونقلی نقش واقعی خود را پیدا کند.
نتیجه حمل ونقل عمومی مناسب، آرامش مردم است
مهندس مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تشکر ویژه از شهرداری شیراز که این مراسم را در بطن و میان مردم برگزار کرده است، گفت: حمل و نقل عمومی به منظور کوتاه کردن زمان سفر مردم و کاهش مصرف انرژی می باشد که نتیجه آن آرامش مردم خواهد بود.
وی با بیان اینکه شورای شهر شیراز آماده تفکیک سازمان حمل و نقلی ریلی شهرداری شیراز به دو بخش بهره برداری و ساخت می باشد، تصریح کرد: مترو شیراز به حدی رسیده است که یک مدیریت برای بهره برداری و ساخت امکان پذیر نیست.
طاهری با تاکید بر تسریع در انجام پروژه خطوط مترو عنوان کرد: اکنون فصل بودجه است و اگر قرار است کاری صورت گیرد، الان وقت آن است و نباید فرصت طلایی را از دست داد.
وی همچنین گفت: همه چیز منابع مالی نیست و عزم و اراده برای انجام کار از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ذکر اینکه عزم شورا و شهرداری برای امورات مرتبط با مترو جزم است، اذعان داشت: باید تا سال آینده فاز یک خط دو مترو به مرحله مسافرگیری رسیده و به آن قانع نخواهیم بود و ضمن پیگیری و اجرای فاز دو خط دو، خط سه مترو را نیز باید اجرایی کنیم.
توسعه مترو نیازمند همراهی و تعامل است
همچنین مهندس حسن مرادی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در سخنانی گفت: شیراز پس از تهران و مشهد سومین شهری در کشور است که مترو را به مرحله بهره برداری رسانید.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مترو در چندین کلانشهر کشور همزمان در سال 1380 آغاز شد، گفت: شیراز در طی 13 سال گذشته با تلاش مجموعه های مختلف توانست خط یک قطار شهری را در 19 مهر 1393 به بهره برداری برساند.
به گفته مرادی برای توسعه مترو باید همه از سطح ملی تا استانی و شهری تعامل و همراهی داشته باشند.
 در پایان مراسم از تعدادی از فعالان عرصه حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز تجلیل شد.

نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید

بارگذاری و بروزرسانی محتوا : اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز
سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها