معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

استفاده از ماسک در اتوبوس و مترو اجباری است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: تمهیدات و ساختار لازم برای توزیع اقلام بهداشتی اعم از ماسک و دستکش در پایانه‌های اتوبوسرانی، پایانه‌های درون شهری و ایستگاه مترو فراهم شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مجتبی زوربخش با اشاره به اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی اظهار داشت: این طرح در راستای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه تخصص ما حمل ونقل است و امکان تهیه و توزیع ماسک را نداریم، افزود: بر اساس توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتیم قرار بر این شد شهرداری شیراز امکان فضای توزیع ماسک را در ناوگان عمومی شهر فراهم کند تا عرضه اقلام بهداشتی نظیرتوزیع ماسک را در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو داشته باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: روزانه مسافران زیادی از اتوبوس برای تردد در سطح شهر استفاده می‌کنند و تقاضا داریم که شهروندان از مبدا حرکت خود، ماسک و دستکش به همراه دداشته باشند.
 
وی تاکید کرد: پیرو سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان اتوبوسرانی و مترو در حال انجام است.
زوربخش با اشاره به فعالیت 900 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز و 110 دستگاه به صورت پشتیبانی، تصریح کرد: با توجه به آغاز فعالیت مجدد اتوبوس‌ها و ضرروت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از ازدحام مسافران در اتوبوس‌ها و افزایش تقاضای سفر با ظرفیت حداکثری، در حال حاضر 1000 دستگاه اتوبوس خدمات رسانی به شهروندان را انجام می‌دهند.
وی اظهار کرد: به جهت حفظ سلامت شهروندان و با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا و بر اساس مصوبه شهرداری شیراز و شورای شهر پرداخت کرایه نقدی حذف و مسافران بایستی کرایه خود را از کارت شهروندی پرداخت کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه مسافران ملزم هستند از ماسک و دستکش استفاده و بهداشت را رعایت کنند، یادآور شد: با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سطح پایانه‌های مسافربری شهرداری پایانه‌های مسافربری و اتوبوس‌ها به صورت مستمر شبانه ضد عفونی می‌شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه  فعالیت مترو و اتوبوسرانی در بازه زمانی ساعت 6 صبح تا 9 شب پیش‌بینی شده و به تدریج ساعت فعالیت گسترش پیدا می‌کند، گفت: از ششم خرداد، فعالیت سیستم دوچرخه‌های اشتراکی نیز بعد از حدود سه ماه تعطیلی، در شیراز آغاز شد.
زوربخش با بیان این موضوع که در بین تمام سیستم‌های حمل و نقلی بهترین سیستم استفاده از دوچرخه های اشتراکی است، افزود: رفت و آمد با دوچرخه در محیط باز و به صورت تک سرنشین موجب رعایت فاصله‌گذاری می‌شود و خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه حضور سه سرنشین در صندلی عقب تاکسی ممنوع است و هر گونه تقاضای کرایه اضافی از سوی رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: مسافران هیچ اضافه کرایه ای را نباید پرداخت کنند و شهروندان شیرازی می توانند هرگونه تخلف و شکایت را با ارئه پلاک و شناسانه تاکسی به شماره تلفن 137 گزارش کنند تا با آن برخورد شود.
 

نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید

بارگذاری و بروزرسانی محتوا : اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز
سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها