رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر خبر داد

استفاده از رویه بتنی RCC در اجرای پروژه بزرگراه خلیج فارس

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به استفاده از رویه بتنی RCC در اجرای پروژه بزرگراه خلیج فارس، گفت: طرح روسازی به روش بتن RCC کاری زیربنایی و اساسی است که در احداث بزرگراه خلیج فارس از این روش استفاده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، نواب قائدی گفت: اگرچه سالیان قبل شاهد عملیات روکش آسفالت در ورودی شرق شیراز بودیم، اما به دلیل زیرسازی نامناسب، بار دیگر شاهد نشست‌های گسترده و موضعی در سطح معبر بودیم.
قائدی با اشاره به اینکه در فاز اول این پروژه حدود 2/2 کیلومتر از بزرگراه در قسمت کندرو اجرا شده است، افزود: در حال حاضر نیز عملیات احداث تندرو به طول 2 کیلومتر در حال اجرا است.
وی افزایش عمر روسازی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، کاهش هزینه‌های اجرا، کاهش خرابی‌های روسازی راه بر اثر بارهای اعمال شده، تسهیل در تردد وسائط نقلیه، آرامش خاطر شهروندان وساماندهی و زیباسازی ورودی شرقی شیراز را از جمله مزایای اجرای این پروژه برشمرد و افزود: 14 و نیم متر عرض تندرو، 12 متر عرض کندرو، 3 متر عرض رفوژ، 2 متر عرض مسیر دوچرخه‌سواری و 21 متر عرض حریم سبز این پروژه است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی شرقی شهر شیراز، احداث بزرگراه خلیج فارس را متناسب با نیاز و وجهه شهر شیراز قلمداد کرد و گفت: تمام تلاشمان بر این است تا این پروژه به نحوی اجرا شود که زیبنده کلانشهر شیراز باشد.
مهندس اسماعیل صالحی با بیان اینکه در اجرای این پروژه هم بحث راهسازی به صورت اصولی و استاندارد و هم بحث زیبایی بصری ورودی شرق شیراز مد نظر است، ابراز امیدواری کرد: با عملیات عمرانی و فنی که در پروژه بزرگراه خلیج فارس صورت می گیرد، این پروژه، پروژه‌ای ماندگار و خوب برای شهر شیراز باشد.

نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید



پل های ارتباطی
نشانی : شیراز، خیابان شهید پیشرو، خیابان راهنمایی، ساختمان شهرداری، طبقه 7 غربی، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز
تلفن: 02 - 33239700 - 071
دورنما:     33239738 - 071
ایمیل:     news@eshiraz.ir
لینک های مرتبط