معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

بزرگراه خلیج فارس متناسب با نیاز و وجهه شهر شیراز بازسازی می شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: بزرگراه خلیج فارس متناسب با نیاز و وجهه کلانشهر شیراز بازسازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسماعیل صالحی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی شرقی شهر شیراز گفت: تمام تلاشمان بر این است تا این پروژه به نحوی اجرا شود که زیبنده کلانشهر شیراز باشد.
وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه هم بحث راهسازی بصورت اصولی و استاندارد، و هم بحث زیبایی بصری ورودی شرقی شیراز مدنظر است، ابراز امیدواری کرد که با عملیات عمرانی و فنی که در  پروژه بزرگراه خلیج فارس صورت می گیرد این بزرگراه، پروژه ای ماندگار برای کلانشهر شیراز باشد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه خلیج فارس با تصریح بر اینکه ورودی های شهر نقش مهمی در برجسته ساختن تصویر شهر ایفا می کنند، گفت: بزرگراه خلیج فارس یکی از پروژه های در دست اجراست که در ارزش بخشی به ورودی شرقی کلانشهر شیراز تاثیرگذار خواهد بود.
نواب قائدی گفت: باید تلاش کرد تا مبادی ورودی شهر تصویری خوشایند از شهر در ذهن مسافران و گردشگران ایجاد نمایند.
وی با اذعان به اینکه تلاش اعضای شورای شهر شیراز بر این است که پروژه های عمرانی در راستای اهداف شورای پنجم در سطح شهر اجرایی شوند، افزود: اصلاح ورودیهای شهر و تکمیل رینگ پیرامونی آن، از جمله ی این اهداف است.
این عضو شورای شهر با اشاره به نامناسب بودن ورودی شرقی شیراز، بیان داشت: اگرچه سالیان قبل شاهد عملیات روکش آسفالت در این معبر مهم و پرتردد بودیم، اما به دلیل زیرسازی نامناسب، باز شاهد نشستهای گسترده و موضعی در سطح معبر بودیم.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اشاره به استفاده از رویه بتنی R.C.C در اجرای پروژه بزرگراه خلیج فارس، گفت: طرح روسازی با این روش کاری زیربنایی و اساسی است که در احداث بزرگراه خلیج فارس از این روش استفاده می شود.
نواب قائدی با اشاره به اینکه در فاز اول این پروژه حدود2/2 کیلومتر از بزرگراه در قسمت کندرو اجرا شده است، گفت: در حال حاضر نیز عملیات احداث تندرو به طول 2 کیلومتر در حال اجرا است.
وی افزایش عمر روسازی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، کاهش هزینه های اجرا، کاهش خرابی های روسازی راه بر اثر بارهای اعمال شده، تسهیل در تردد وسائط نقلیه، آرامش خاطر شهروندان و ساماندهی و زیباسازی ورودی شرقی شیراز را از جمله مزایای اجرای این پروژه برشمرد و افزود: 14 و نیم متر عرض تند رو، 12 متر عرض کندرو، 3 متر عرض رفوژ، 2 متر عرض مسیر دوچرخه سواری و 21 متر عرض حریم سبز این پروژه است.



۱۳۹۸/۰۹/۱۱
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز
تعداد بازدیدها : ۵۰
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید
sss

بارگذاری و بروزرسانی محتوا : اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز