رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

سامانه ۱۳۷ فرصتی برای مطالبه‌گری شهروندان است

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه حضور در برنامه روی خط شهر گفت: سامانه ۱۳۷ می تواند به عنوان بازوی توانمند و نظارتی برای شهرداری و شورای شهر عمل کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید احمدرضا دستغیب ایجاد فرصت برای بیان مشکلات و نیازهای شهری را یکی از موارد حقوق شهروندی دانست و یادآور شد: سامانه 137 فرصت مناسبی است که شهروندان بتوانند مسائل خود را منعکس و به طور مستقیم به مدیران شهرداری منتقل کنند و مهمترین انتظاری که  شهروندان از شهرداری دارند این است که تا رسیدن به نتیجه، پیگیر مشکلات آنها باشد.
رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات ترافیکی، وجود ضایعات ساختمانی در محل، لکه گیری آسفالت، ترکیدگی لوله و .. از مهمترین درخواست های شهروندان است و امیدوارم زمانی فرا برسد که مسائل اجتماعی و درخواست مشارکت در امور شهر به مهمترین دغدغه شهروندان تبدیل شود و ارائه پیشنهادات و راهکارها، بیشترین درصد تماس های شهروندان را به خود اختصاص دهد.
دستغیب افزود: هنگام عبور در معابر، مساجد و محلات از نزدیک با مردم در ارتباط هستم. بیشتر اوقات نیز مردم به شورای شهر مراجعه می کنند و مشکلات خود را به صورت کتبی یا شفاهی مطرح می کنند. خدا را شاکرم که این فرصت را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم مشکلات مردم راحل و فصل کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که برنامه روی خط شهر تا چه حد می تواند اعتماد و اطمینان مردم را نسبت به مدیران شهری بیشتر کند گفت:. اعتماد مردم زمانی به دست آمده و پایدار می شود که مردم متوجه شوند که مشکلات‌شان در یک بازه زمانی معقول پیگیری و برطرف می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: اگر شهروندی پس از چند بار مراجعه و تماس متوجه شود که نسبت به مشکل مطرح شده اقدامی صورت نگرفته است نسبت به مدیران شهری بی اعتماد می شود. خوشبختانه مدیران شهرداری نهایت تلاش خود را برای حل مشکلات انجام می دهند اما در برخی موارد  قوانین و محدودیت هایی وجود دارد که باعث می شود کارها با سرعت و کیفیت دلخواه انجام نشود.
لازم به ذکر است که در برنامه این هفته روی خط شهر، دکتر دستغیب به مدت یک ساعت در سامانه 137حاضر شد و به طور مستقیم با شهروندان به گفتگو پرداخت. بیشتر مشکلاتی که طی این تماس ها مطرح شد مربوط به پارکینگ، آبیاری فضای سبز، پل‌های مکانیزه عابر پیاده ، لکه گیری و مرمت آسفالت زباله و ضایعات ساختمانی و... بود.
 


۱۳۹۷/۰۵/۱۸
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز
تعداد بازدیدها : ۶۸
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید
sss

بارگذاری و بروزرسانی محتوا : اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز