​معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز:

۷۳ درصد از درخواست های ثبت شده در سامانه شهروند سپاری استعلام آپارتمان ها بوده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ آذرماه جاری درسامانه شهروند سپاری۳۸هزارو ۳۹۷ درخواست استعلام ثبت گردیده است که ۲۸هزارو ۹۱۸ درخواست معادل ۷۳ درصد از درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به استعلام آپارتمان های مسکونی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری با اشاره به اینکه 70درصد کل درخواست های شهرداری شیراز را استعلامات آپارتمانی مسکونی تشکیل می دهد، گفت: سال 97اجرای فازاول پروژه شهروند سپاری با موضوع پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی درمنطقه 4 شهرداری شیرازآغازشد ومهرماه سال گذشته تمام مناطق این شهرداری زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.
وی دراین باره ادامه داد: درحال حاضرپاسخ کل استعلام های آپارتمان های مسکونی توسط سامانه شهروند سپاری و به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق 11گانه صرفا از طریق مراجعه به ادرس اینترنتی https://eshahr.shiraz.ir و تنها با اخذ عضویت توسط شهروند و پس از طی گام های سامانه در هر زمان در حال ارائه خدمات می باشد .
معاون شهرسازی ومعماری شهرداری شیرازبا اشاره به شیوع بیماری کرونا،افزود: ازابتدای سال جاری سامانه شهروند سپاری درراستای حفظ سلامت شهروندان وکاهش مراجعه برای انجام اموری همچون ثبت درخواست پروانه ، عدم خلاف ، پایانکار وسایر استعلامات ، بارگذاری مدارک و مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدوراستعلام واخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر امکان پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی و ... را فراهم آورد .
بهادری ادامه داد :شهروندان می توانند نسبت به ثبت درخواست انواع پروانه ،عدم خلاف ، پایانکار و سایر استعلامات غیر از آپارتمانهای مسکونی ازجمله استعلامات زمین ، ساختمان مسکونی و تجاری و ... و آپارتمان های غیر مسکونی و صنفی به صورت اینتر نتی اقدام نمایند و از خدمات غیر حضوری در این بخش نیز بهره مند گردند .
معاون شهرسازی ومعماری شهرداری شیرازبا اشاره به اینکه درفاز دوم سامانه شهروند سپاری بخشی از خدمات رسانی شهرداری شیراز نیازمند حضور شهروندان می باشد که امیدواریم در فاز سوم با ایجاد کارتابل شهروندی ارتباط حضوری فی مابین شهروندان و شهرداری به حداقل ممکن کاهش می یابد که این خدمات در آینده ای نزدیک خدمت شهروندان اطلاع رسانی می گردد .
بهادری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ آذرماه درسامانه شهروند سپاری۳۸هزارو 397 درخواست استعلام ثبت گردیده است که ۲۸هزارو ۹۱۸ درخواست معادل 73درصد از درخواست های ثبت شده استعلام آپارتمان های مسکونی و۱۰هزارو۴۷۹ درخواست معادل 27درصد مربوط به غیر از آپارتمان‌ها ی مسکونی می باشد که از درخواست های آپارتمان‌ها ی مسکونی ۲۳هزارو۱۸۳درخواست معادل 83درصد توسط شهروندان پاسخ گرفته و دائم شده است و۳هزارو۹۸۷درخواست معادل 14درصد به دلیل نقص مدارک و یا اشتباه کاربران ابطال و۶۸۳ درخواست معادل2نیم درصد در انتظار پرداخت در کارتابل شهروندی و 5دهم درصد به صورت جاری در حال انجام می باشد .
معاون شهرسازی ومعماری شهرداری شیرازبا اشاره به خدمات سامانه شهروند سپاری دربخش پروانه درمدت یاد شده افزود: در این سامانه توسط شهروندان 2هزارو۹۹۸ درخواست پروانه و هزارو۴۲۵ درخواست پایانکار و هزارو۱۳۵درخواست عدم خلاف در تمام مناطق شهرداری ثبت شد.
 بهادری ادامه داد :در این سامانه شهروندان می توانند ازخدمات پرداخت آنلاین ، عوارض نوسازی خود را بدون نیاز به شناسه قبض و پرداخت تنها با وارد کردن کد نوسازی پرداخت کنند و با دردست داشتن کد نوسازی و شماره درخواست در بخش پیگیری درخواست یا ازطریق کارتابل پیشین ازامکان پیگیری درخواست درهر ساعت ازشبانه روزبهره مند گردند .
 وی افزود: گواهی های صادرشده که دارای QR می باشد قابلیت تصدیق ازطریق این سایت را دارد و همچنین شهروندان می توانند ازخدمات آموزشی سایت سامانه شهروند سپاری که به صورت فایل های تصویری پی دی اف و ویدیوئئ می باشد دربخش کلیپ های آموزشی وراهنما جهت آموزش بخش های مختلف سایت استفاده کنند.

نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید



پل های ارتباطی
نشانی : شیراز، خیابان شهید پیشرو، خیابان راهنمایی، ساختمان شهرداری، طبقه 7 غربی، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز
تلفن: 02 - 33239700 - 071
دورنما:     33239738 - 071
ایمیل:     news@eshiraz.ir
لینک های مرتبط